Vršački breg

Četvrtog januara 2014, u 7 izjutra, grupa od tridesetak planinara uputila se na Vršačke planine sa jedinstvenim ciljem da uživa u šetnji, pogledima i neobično lepom vremenu za to doba godine, a ja sam, kao novopečeni vodič, držao prekrštene prste da sve protekne u najboljem redu.

Posle jutarnje kafe u Banatskim Karlovcima, oko 9:30 stižemo u Vršac i krećemo na turu po pitomini najviše Vojvođanske planine. Krećemo uz čuvenih 400 stepenika, i kratko se zadržavamo na vidikovcu sa koga se pruža odličan pogled na Vršac.
Nedaleko odatle, kod Slavšine kafane, kreće i prava, “zemljana“, planinarska staza, te tu stajemo, montiramo štapove i nastavljamo dalje.

3.1
Put nas vodi trim stazom, uz vidikovac na steni, a zatim kroz šumu prema Odmaralištu Crvenog Krsta uz usputno zadržavanje na još jednom vidikovcu.
3.2
Idemo dalje turističkim, kolskim putem, i na označenom mestu odvajamo prema šumarevoj kući. Ovde se grupa razdvaja- deca i planinari slabije kondicije idu markiranom stazom direktno na Lisičju Glavu (590m), dok ostatak planinara do iste ide preko Vršačkog vrha (514m) i Bezimenog vrha (570m).

4.4

4.5
Grupe se sastaju na Lisičjoj Glavi, gde pravimo pauzu na vidikovcu. Odavde se spuštamo markiranom, veoma strmom stazom, i silazimo na stene gde iznenađujemo grupu srna, a zatim se vraćamo na put prema Mesiću, i na označenom mestu ovajamo na Hajdučke stene, vidikovac sa kojeg se pruža prekrasan pogled na Široko bilo.

zoka

orlove stene
Sa Hajdučkih stena, silazimo markiranom ali pomalo zaraslom stazom, i nastavljamo dalje kroz Jovanov potok prema Brani. Kako je zima suva i topla, problema sa vodom nema, a januarski vesnici proleća su na sve strane.

brana
Od Brane sledi blag uspon, markiranom stazom, prema Planinarskom gde nešto posle 16 časova završavamo pešačenje, te se posle kraćeg odmora i zadržavanja u Vršcu, oko 20 časova vraćamo za Beograd.

Zoka i Mijat
U svoje, Zoricino, i u ime celog PK Balkan, svim učesnicima akcije zahvaljujem na učešću, podršci i prijateljskoj atmosferi, bilo je zadovoljstvo družiti se s vama!